måndag 10 juni 2013

Nadja gillar inte regn, inte ninerna heller.

Det regnar, puuri puuri.
Kaninerna mår bra, fast de är nog lite uttråkade över vädret. De vill ju komma ut..
Men, om man ska vara positiv, så är det bättre om allt regn kommer ner nu istället för på fredag för då är det kaninläger. Tror att Mando och Medusa ska få följa med. Medusa ska få socialtränas. :)
På tal om dem så försökte jag sätta ihop dem i förrgår, det gick inte alls bra. Medusa totalmobbade Mando, så att han nu är så rädd för att sitta i hagen bredvid hennes.. Nä, Jag tror att Mando ska få förbli ungkarl..

Igår gjorde jag också ett kaninhäfte, ett vanligt häfte för 80 cent blev uppimpat och dit ska jag skriva in intresselista på kull, folk jag ska maila om träningar och tävlingar, skriva upp när jag har klippt klorna, skriva upp när terapikaniner kommer och far, nya ägares uppgifter, vikter på kaniner osv.
Verkligen ett bra tips! För folk som tycker om att pyssla och så. Inplastad är den med så att den ska hålla bra. :)

Duktigt Nadja, ennu ett väldigt intressant inlägg.

2 kommentarer:

  1. Smart idé med häftet, kanske skulle vara en sommarlovssyssla! :)

    SvaraRadera
  2. SV: Jaa, ska nog ta & leta upp ett häfte här hemma å klippa & klistra lite imorgon! :D

    SvaraRadera