söndag 1 juli 2012

Hoppträning 1 Juli

Det var ett tag sedan kaninerna hoppade. För Mando och Elvis var det för ungefär 2 veckor sedan, Coco hoppade senast första dagen av sommarlovet, så jag tänkte att de kanske vad dags nu :)
Banan var på 8 hinder, Starthinder-Bågen-vattengrav-Plank-tre rätuppstående-halv 2an+fyren-plank-muren-rätuppstående med bommar.

Elvis Hoppade banan superbra! Han började på lättklass, typ som en tävlingsbana, ett fel. En crach i fyren+halv2an. Hoppade samma bana igen, då gick han felfri.
Höjde lite till maxad lättklass på alla, utom vissa som var på medlsvår/40 cm. Även denna gång så hoppade han in i fyren+halv2an, men denna gång for bara den översta bommen ner. Alla vändor var han jättetaggad med mycket fart. Stolt över min grabb!

Coco var jag så förvirrad över. Första rundan började jag som Elvis, vanlig tävlingslätt. Han rev två hinder. Drack ur vattengraven och puffade ner det sista hindret, larviga fel. Men medan vi hoppade så ville han styra bort från banan. Och en gång så stannade han, blev helt stel, öronen högt upp i vädret och ett par stampar, när jag rörde honom lite så störtsprang han iväg och hoppade de sista hindrena..
Andra varvet (samma höjd) så drack han bara från vattengraven, inga andra fel. Bättre nerver också.
Så till tredje varvet, då bestämde jag mig för att utmana honom. Jag tog av de andra kaninernas bajs och strödde ut på banan. Jag höjde hindrena, vissa var maxad lättklass. Vissa medelsvår, vissa var nästan i höjd med svår. Han rev ner den översta bommen på 2 hinder tror jag, inget drickande, inget stannande, UNDERBART!

Mando tog sin vanliga takt, han hoppade bra, felfritt på lätt/mini, höjde lite till maxad lättklass med några hinder på 40 cm, rev väll ett tror jag, kanske lite bättre fart än vanligt till dne sista rundan. Tror att Mando ska få bli en kanin jag tränar med på klubbträningar, men inte tävlar med på varje tävling. Han får helt enkelt vara livsnjutare på heltid.


Lisen fick också komma ut och skutta. Hon hoppade en minibana, med ett par lätthinder och hade ockås lite krut på. Sötisen ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar