tisdag 15 maj 2012

♥Älskar dig♥

Elvis har gått och blivit sjuk, tror jag i alla fall..
Det började i går kväll. Han ville inte äta. Jag tänkte direkt på förstoppning och pressade i honom lite annanas juice. Gick till honom på kvällen innan jag gick och lade mig, och precis före jag gick till skolan i morse. Han ville fortfarande inte äta, utan satt mest i huset.

Idag efter skolan testade jag med ett par maskrosblad som han till min glädje åt upp! Det var inte något anfallande av maten mera 'jaja, jag äter väll upp då'.
Eftersom att han verkade lite piggade så tänkte jag att han kanske skulle behöva springa av sig lite i selen. Han sprang inte mycket, han satt mest och tvättade sig i skuggan.

Jag märkte att när han tvättade sig så vinglade han lite till och föll åt sidan..
När han satte av igen så hoppade han ett hinder, som stod ute efter en hoppträning. Då vinglade han lite till och föll omkull, han såg väldigt förvirrad ut..

När jag då lyfte upp honom så märkte jag att han hade något vitt vid ögat, det såg väldigt mycket ut som en mask.
Gick in och fixade axilur som jag sedan gav åt honom.
I morgon ska jag ringa till veterinär och boka tid, är verkligen orolig över min Elvis.. ♥


1 kommentar:

  1. Mask ur ögat? :s Mina har bara haft mask ur baken, vidrigt...

    SvaraRadera