måndag 23 januari 2012

Klickerträning dag 2

Idag tog jag fram bläckpennan (klickern) och lite cornflakes.
Klickerträning!
Idag började jag den 'verkliga' träningen. Jag sa kaninens namn och om de tittade upp/på mig så klickade jag och gav ett cornflake.
Detta ska då var början till att jag ska kunna ropa kalla på kaninerna.
Elvis och Lisen villa bara ha cornflakes, de hoppade upp i famnen på mig och åt ur burken.. Sötisar.. :3
Mando var jätteduktig, när han fick ett cornflake så tittade han bort bara så att han kunde visa att han var duktig.. gullemando ♥
Det blev dock ingen träning med Coccos, råkade välta ut hela burken med cornflakes och kliva på dem så de var oanvändbara.. >.<

Tror att jag ska fokusera på Mandos och Coccos träning nu i första hand, det blir lite jobbigt med fyra kaniner på samma gång.

1 kommentar: