fredag 30 december 2011

Dag 19 - 5 saker ni inte visste med mina kaniner

1. Elvis, som föddes här (har nog skrivit det förut) hade tre andra syskon. Och det var meningen att jag skulle få behålla en unge, Elvis och mamma valde att behålla en, Hope. De två andra syskonen sålde vi till en barnfamilj. På kvällen efter att syskonen hade flyttat så gick tyvärr Hope bort.

2. Elvis HATAR fyren. EN liten farhåga till tävlingar ;). Mando tycker inte om Xet och Coccos har konstigt nog emot vanliga rätuppstående med lite ca 8 cm mellanrum.

3. Förut fick kaninerna gnagarblandning varje dag och frukt nästan hela tiden, men de senaste månaderna ger jag dem nyttig mat, jag har bytt foder, ger mera hö och bara nyttiga grönsaker.

4. När vi byggde de nya burarna så var det inte som det ser ut idag. Coccos del fanns inte, men hela buren var delad på två, i ena delen bodde Lisen och Elvis och i andra bodde Mando och Hoppsan.När Hoppsan hade dött så lyckades alla kaniner rymma (typ 3 månader efter att hon gått bort) och alla var vänner. Då öppnade vi upp och alla tre bodde tillsammans. Då började Mando rymma eftersom att den delan som Lisen och Elvis hade så hade en öppen del, där hoppade Mando ut hela tiden, Nu är det galler där. ;)


5. Coccos hittade jag på Facebook, eller inte jag men min gudmor, som skickade länken till min logg. När jag visade länken för mamma så gick hon med på att vi skulle adoptera honom, och när han kom hit så var det kärlek vid första ögonkastet. Han hoppade upp i min famn och slickade mig.. Underbara nin :))

Första minuten med Coccos.. När han precis hoppat upp i famnen på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar