onsdag 17 juli 2013

Kaninungarna update och bild

Mycket har hänt på gården!
I förrgår insåg jag att något var fel med 'flodis', den kunde inte gå eller röra sig utan föll bara på sidan. Förmodligen någon sjukdom. Jag vägde då alla ungar men hittade bara 6 stycken i lådan. Svartingen var borta. Efter att ha tagit ut hela lådan hittade jag den, svag och kall bakom bolådan.
Lillen var lite för ivrig för att få se världen.
Jag tog in både den och flodis och bad mamma att åka och köpa mjölkpulver hos vetten. Gav båda varsin liten dos och sedan satte jag in flodis med sina syskon.
Den lilla svarta var kall, svag och blödde ur munnen. Den fick sitta i min BH ett tag och sedan virade jag in den i en filt och satte ett par burkar med varmt vatten runt.
Satte ut den bland syskonen några timmar och ett par stödmatningar senare. Vid 9 tiden så hittade jag lille blåingen död. Gissar på en sjukdom.
Vi tog in svartingen som fick bo i en transportbur i en låda med burkar med vatten i och massa filtar. Dock å var ju den här ungen väldigt ivrig på världen och under natten så hade den kravlat sig ut och låg utanför värmen.
Jag stödmatade mera hela dagen och värmde den, men sorgligt nog, så gick den också bort efter 1,5 dygns stödmating och värmning.
Vila i frid småninerna. ♥

Bra nyheter då. De 5 andra bäbisarna mår bra, de har öppnat ögonen och är supersöta nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar