söndag 2 juni 2013

Nordea cup

Igår tävlade jag och Elvis i Nordea cup. Det var meningen att Coco kulle med också, men han fick vara hemma för att han är så snuskig just nu. ;)
Det var två omgångar och en final i två delar.
Omgång ett hoppade Elvis första  och nästsista hindret, resten gick han igenom. 8 fel.
Omgång två gick han igenom alla hinder, 10 fel.
Så i finalen så hoppade han på 5 fel båda delarna, och klarade ett par svåra hinder, så lite stolt var jag nog. ;)
28 fel! det måste vara något sorts rekord.. ;)
Men som tur var så hoppade alla andra kaniner jättefint! Massa noll-felare och fina tider. Det kommer snart att bli tufft uppe i toppen. :) Och grattis till Desire och Molly som vann hela cuppen! :)

Idag har det förövrigt varit en underbar dag! Jag släppte ut Mando och Carmen i hagarna klockan 9 och Coco fick komma ut kl 10. Så har jag snickrat ihop nya hagen också, den blev klar klockan 2 och då fick Medusa komma ut.
Så nu har jag tre stycken hagar, så ska jag köpa två paket kompostgaller till när vi far till Sverige, då får jag en hage till. :)
Nu får ni ett par bilder med, tog ut kameran för att fotografera hagen för mitt projekt så kaninerna fick komma framför kameran med. Usel fokus, men jaja. :)






Hagen är förresten 160x190 cm. Fick bli så när det var det virket som passade bäst. :)

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! :) Hur går det med Medusa?

    SvaraRadera
  2. SV: Haha justså, men det har väl gått framåt sen hon kom iaf? :)

    SvaraRadera