måndag 17 juni 2013

Kaninplaner

Läste nya inlägg på alla bloggar jag följer, och blev så inspirerad av Desirees inlägg på hennes blogg, så nu kommer mina kaninplaner för Sommar/höst- en tid framåt. :)

  • Hålla tre stycken kaninhoppningstävlingar, 30 juni, 6 Juli och 28 Juli. (Vilket jag försökt få tag på rosetter till idag... Vi får se om det blir rosetter som pris eller bara roliga saker från djuraffärerna ;))
  • Kaninhoppningsuppvisning på en av djuraffärerna här, zooligarn, på deras smådjursdag.
  • Åka till Riala i Sverige och titta på kaninhoppningstävling.
  • Träningar med klubben typ hela sommaren.
  • Eventuellt ha kull med Carmen, så ta hand om massa småglin isf. ;)
  • Kastrera Carmen antingen i Juli/Augusti (om hon inte är dräktig) eller i oktober tiderna om hon får ungar.
  • Mamma ville eventuellt spara en hane ur Carmens kull, så då ska väll han också kastreras och få flytta ihop med Carmen.
  • Bygga ut Mandos och Carmens burar.
  • EDIT: Jag ska ju även, som jag skrev i tidigare inlägg, hjälpa till på kaninläger nästa vecka. :)


 Från sista klubbträningen, Hermelinen Sally/Sandra, Medusa och så Åsas Lars längst ner.

1 kommentar: