torsdag 9 augusti 2012

Drama

Idag var det lite drama i kaningården, då Mando lyckades rymma.. När Coco var ute..
Som tur var så hade ingen skadat någon.. Mando var bara lite traumatiserad över att ha blivit våldtagen av Coco. Men efter ett hamlagat kex och lite gos så var han helt OK igen. :P
Herr Cocoman var överlycklig för att han äntligen hade fått en 'dejt' med sin drömkille.. :P Han brukar nämligen hellre sitta och mysa med Mando (genom gallret då) än Lisen.. Sötis :3

På ett heeelt annat ämne. Så har min kaninunge fötts! Den 7 Augusti, samma dag som min yngsta kusin fyllde Ett, lite kul det med. :)
Kullen, som föddes hos Sweety's kaniner (se länk under 'mina kaniner biter inte') så  är en hög med 6 stycken bäbisar, bilder kan ni se på hennes blogg. Jag hoppas på att en av de brokade är en hona då jag kanske ska få ta min första seriösa kull nästa vår, och kanske en av de första dvärgvädur rex kullarna på Åland. Pappan blir då Åsas Leroy, som är en vit blåögd dvärgvädur rex (Jag tror och hoppas på att de inte är släkt!) Och jag skulle inte vilja ha endast vit blåögda.. ;) Men jag ska lirka lite medmamma o pappa.  Då jag har möjliget att bygga EN bur till, vid min prodjektvecka i slutet av nian så skulle jag även kunna spara en unge.. Men jaja planer, planer..

Oj.. vilket lång inlägg.. Men jaja, ni har inte fått ett inlägg på ett tag :P

Coco hade sprungit sig riktigt trött, sötis :3

3 kommentarer:

  1. Ja, hoppas verkligen de inte är släkt & att det inte bara blir vitisar isf ;)
    somsagt, en blå skulle inte sitta helt fel ;>

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, hon bär ju på blått i vilket fall som helst så.. :)

      Radera
  2. Hej hopp! Ja visst är det kul! Själv vill jag också ha kvar en brokad. Helst den blåa, men jag vill ju spara en hane jag ;) Vi får hoppas det är en av vardera ;)

    Leroy och din blivande bebis är inte släkt med varann så parning funkar utmärkt där ;) Leroy har ju garanterat gul och blåanlag, och mycket troligt brunt (då både Ruthie och Lego bär brunt). Din bebis kommer även den ha gul och blåanlag garanterat, och även zobel garanterat, och möjligen brunt också.
    Så färger som kan komma är typ vit blåögd, blå, madagaskar, och eventuellt egern och havanna. Eller så har ni sån otur som jag hade med Ruthie, och enbart fick vita blåögda (som visserligen är fiiiina, men lite variationvill man ha tack ;)

    SvaraRadera