torsdag 19 april 2012

Hoppträning i går!

Hoppträning med klubben igår! Lika kul som vanligt! :D
Hade med mig Elvis och Coco..

Coco:
Killen hoppade ganska sent, så banorna luktade jäätte gott.. ;) Inget flyt på banan i början fick nästan lyfta honom till nästa hinder. Efter ett tag så sprang han fram till hindren, men stannade precis framför. Det roliga är ju att lättklassen går utmärkt! Felfritt, felfritt, felfritt. Längden klarade han 60 cm igen.. Vi har lite och öva på.. Så i helgen ska Lisen få springa vid banan före jag hoppar med de andra. Eller så drar jag hit Malin :P

Elvis:
Han var supertaggad i transporten, men när jag tog ut honom på gräset så ville han bara äta. Testade att hoppa den kortaste banan (3 hinder), han flög över mini hindren.. Då tog jag den längsta banan/9 hinder), satte den på lättklass och satte Elvis framför hindret. När jag sa 'varsogod' och puffade honom lite vid svansen så for han iväg med raketfart! Efter 8 hinder var han felfri, dock puffade han ner det sista hindret: Bågen. Jaja, var superstolt i alla fall. En bana till på samma höjd (Lite mera 'maxad lätt') samma sak, felfritt utom bågen. Tänkte då; Men det är ju 'hans håll' och det är i nedförsbacke. Så prövade med den kortare banan (5 hinder) som var i liiite uppförsbacke och i motsatt håll. Elvis flyger över hindren så att jag knappt hinner med! Bara ett fel på den långa kombinationen, men det är en ständig kamp för honom. (Den var t.o.m längre än lättklass så..)
Han har fått som 'två personligheter' Den keliga glada Elvis som sitter och är social i gräset och den tävlingsinriktade snabba Elle som vill vinna.

Malin fotade Coco lite, så här kommer en Coco bomb: (KOLLA IN MALINS BILDER HÄÄÄR!)




Slutar med en bild som självaste Elin tog, jag ser dock riktigt muppad ut, men det bjuder jag på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar