lördag 17 mars 2012

Konstig kväll

Hmm.
Jag satte mig i bastun, redo för en lugn lördagskväll.
Plötsligt kom mamma in med min telefon som ringde, det var en av mina vänner Vilma.
Hon sa 'eh Nadja, vi står har ute med en kanin. kan du komma ut?'
Så jag gick ut med En handuk runt mig, utanför stod ca 4 yngre barn, Vilma och en vuxen kvinna med en transportbur i handen.
Inne i transportburen satt en Viltgul (Ev gul/svart japan, såg ej hela kaninen och det var mörkt) lejonhuvad dvärgvädur. Supersöt! Såg ut att vara ung, runt 1-2 år, och den hade sprungit till någon annans kaninhonor, så det låter som en hane.
NU önskar jag att jag hade startat omplaceringshem, men jag hoppas att den här kaninen hittar hem, en riktig kelis var den!

Synd bara att jag inte hade kläder på mig.. annars hade jag kommit med och hjälpt dem.. :S

EDIT: Kaninen har hittat hem! En bra bit hade den sprungit men nu är den hemma igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar