tisdag 21 februari 2012

Kastar ut uppfödnings drömmar, tar in nya drömmar...

Jag har ju velat avla kaniner LÄNGE nu. Men jag har tänkt lite...
Jag kan varken ställa ut eller hoppa på 'rätt' sätt. Alltså godkända tävlingar i Sverige. Det skulle betyda att jag egentligen skulle ta endast kelkullar, vilket jag är ganska mycket emot.. ;)
Jag skulle inte kunna sälja till Sverige, mina föräldrar skulle aldrig tycka att det var OK att fara till Sverige för att sälja en kaninunge.
Sedan kommer jag nog bara bo här i typ 3-4 år till, då vill jag inte ha 7 kaniner som jag sedan måste omplacera hälften.. (Har planerat att ta med kaninerna jag har nu när jag flyttar, men inte 7-8 stycken..)
Alltså., en uppfödning när man är fast på den här ön? Nej.

Men idag, när jag satt med Elvis i famnen och gosade så blev jag och fundera. Att hjälpa kaniner är ju också jättebra. Så nu ska jag satsa på att försöka övertala mina föräldrar om att få starta ett Omplaceringshem och Hotell för endast kaniner! Något som antingen det knappt finns eller är dyrt här på ön.
Jag skulle tycka att mina föräldrar borde gå med på det.. Jag skulle bara bygga/köpa ett par burar till (för MINA pengar)  och alla kaniner som kommer hit så skulle få ett nytt hem igen sedan.

Uppfödning vill jag starta när jag (förhoppningsvis) bor i Sverige och vet att jag kommer att bo där ganska länge till. :)

Min lilla omplaceringsnin ^^

3 kommentarer:

  1. Var tänker du plugga då, efter du har gått ut nian? :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju jätte bra tänkt! :D
    Med tanke på vart du bor så blir det kanske lite svårt att fara och hopptävla eller ställa ut. Det finns ju såå många hemlösa kaniner, så det var en superidè tycker jag!

    SvaraRadera
  3. sv: Haha, jo... Kanin-drömms-förstörare kan gå och lägga sig! :(
    Har 2 st sånna hemma hos mig också :s

    SvaraRadera