lördag 14 januari 2012

Mina Selar,koppel och tillbahör.


Här är mina H-selar. Har faktiskt inga andra sorter dvs bog eller bröstsele, men i alla fall...
Använder dock bara den vita med prickar på (Elvis), Den oranga med prickar på (Mando), den rosa (Lisen) och den Röda med nitar (Coccos) Fast jag ska byta till den svarta med 'krokodilmönster' till Coccos, eftersom att den röda är alldeles för stor för honom.
 --

 En sele som jag inte vet vad 'heter' den är i alla fall inte laglig men jag fick med den när jag fick Coccos. :)

--

Mina koppel från det översta:
Rosa- 3 m ca 1 år gammalt.
Svart - 2,5 m ca ett år gammalt.
Leopard - 1,5 m, fick med när jag fick Coccos, men det används inte. Älskar dock att den där som amn sätter fast kopplet i selen med är leopardmönstrad. ;)
Färggrant - 2 m långt. Utslitet, har varit med i regn och skur men finns ändå kvar här hemma som minne ^^
Gult - 2m, även det utslutet, men inte lika mycket som de över.
Färggrant - 3,5 m, köpt på¨kitamässan i år och har aldrig blivit använt.

--
Rosetter att ha på selen. Har gjort alla utom den blåa och den lila. Den lila har jag köpt och den blåa har jag fått av min kompis.

--

Tillbehör.
Keps - används aldrig men är kul att ha ;)
Karda - Mycket använd, speciellt vid fällningsperioderna.
Babyborste - används sällan mera då jag har kardan men jag har den som 'ansiktsborste'.
Klosax - Jättebra sax, köpt från en djurbutik någonstans, pappa köpte den åt mig när han var på jobb (På fartyg som far runt i europa.)
Bacibact - Ett pulver kan kan sätta på klor som blöder eller sår.




1 kommentar:

  1. Var köpte du rosetterna?? Och har du dom på tävlingar och sånt eller även när du inte tävlar?

    Mvh Klara

    SvaraRadera