fredag 28 oktober 2011

Dagens lyxmiddag!

Idag fick kaninerna riktigt fredagsmys!
Min super mamma for till Farmor och Farfar och hämtade flera sopsäckar hö åt mig :) Har fått 'leva på' gräs och köpt hö hela veckan så de fick riktigt mycket hö som de fick en stooor hög av hö i buren.
Sen i kväll så gosade jag med allihopa och de fick en lyxmiddag med  en Morot, en liten Broccoli, en fjärdedels päron, ett halvt äpple och två blad vitkål, som de fick dela på.

Sen insåg jag att det absolut inte går att ha EN matskål för 3 kaniner, så jag letade fram en gammal matskål som nu är Mandos eftersom att han är den de jagar bort från maten... Lisen och Elvis får ha den stora :)

I morgon ska jag Plocka äpplen för att samla pengar till vår klassresa, fixa 'taket' till hamster-buren och städa nini buren :) Så jag troooor att jag kommer att blogga då :)

 Elvis och Lisens Måltid.
 Mandos Nom nom.
Coccos Middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar